علیرضا عراقیه؛ نرگس برزآبادی فراهانی؛ علی پاشایی ارزنه
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1391، ، صفحه 17-22
چکیده
هدف از این پژوهش فراهم نمودن فرصتی برای کشف روشهای آموزش محیطزیست از دیدگاه دانشآموزان دوره ابتدایی میباشد. بر اساس پیش فرض این تحقیق، دانشآموز فردی است که قادر است در برخورد با مسئله علمی- اجتماعی مانند محیط زیست، عاقلانه مسائل عمومی را تحلیل و مواضع خود را تعیین کند. روش نمونهگیری، تصادفی ساده و نمونه ...
بیشتر
هدف از این پژوهش فراهم نمودن فرصتی برای کشف روشهای آموزش محیطزیست از دیدگاه دانشآموزان دوره ابتدایی میباشد. بر اساس پیش فرض این تحقیق، دانشآموز فردی است که قادر است در برخورد با مسئله علمی- اجتماعی مانند محیط زیست، عاقلانه مسائل عمومی را تحلیل و مواضع خود را تعیین کند. روش نمونهگیری، تصادفی ساده و نمونه آماری این تحقیق تعداد 150نفر از دانشآموزان دوره ابتدایی مناطق 11و 18 آموزش و پرورش شهر تهران بودهاست. روش پژوهش استفاده از تکنیک دلفی و بر اساس آن به ترتیب ابتدا از فراگیران خواسته شد تا فهرستی از روشهای آموزش محیطزیست را تهیه نمایند و سپس از مجموعه فهرستهای گردآوری شده فهرست مقدماتی تهیه و در اختیار آنان گذاشتهشد. تا هر یک اصلاحاتی را که لازم میدانند منعکس نمایند. نهایتاً فهرست جدیدی بر مبنای نظرهای ابراز شده و اصلاحات وارد شده تهیه و مجدداً به نظرخواهی گذاشته شد. در پایان یافتههای تحقیق مبتنی بر روشهای آموزش محیطزیست از دیدگاه دانشآموزان محاسبه و ارائه شده است.