آموزش محیط زیست
داریوش کریمی؛ اشرف السادات عنایتی
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1391، ، صفحه 59-74
چکیده
به دنبال برگزاری کنفرانس زمین در سال 1992 و تهیه دستور کار 21 و فصل 36 آن که به مقوله برنامه آموزش محیطزیست و آموزش برای توسعه پایدار، پرداخته است. با توجه به 4 مؤلفه اصلی این فصل که همگی دلالت بر پایداری آموزش دارد و نیز به منظور اینکه هم اکنون در دهه آموزش برای توسعه پایدار قرار داریم، تمامی کشورها سعی در طراحی و پیشنهاد روشهایی در خصوص ...
بیشتر
به دنبال برگزاری کنفرانس زمین در سال 1992 و تهیه دستور کار 21 و فصل 36 آن که به مقوله برنامه آموزش محیطزیست و آموزش برای توسعه پایدار، پرداخته است. با توجه به 4 مؤلفه اصلی این فصل که همگی دلالت بر پایداری آموزش دارد و نیز به منظور اینکه هم اکنون در دهه آموزش برای توسعه پایدار قرار داریم، تمامی کشورها سعی در طراحی و پیشنهاد روشهایی در خصوص پایداری آموزش نمودهاند و در نهایت همه بالاتفاق به موضوع "آموزش توسعه پایدار در مدرسه بعنوان یک کل" رسیدهاند که این رهیافت دلالت بر اجرای آموختهها به منظور کاهش شکاف بین ارزشها در عمل و واقعیت از طریق تلفیق برنامههای آموزشی رسمی و غیررسمی دارد. در رهیافت "مدرسه به عنوان یک کل" که در عمل مدرسه پایدار میباشد، میبایست چارچوبی برای مدرسه پایدار با تأکید بر ابعاد و شاخصهای آن در نظر گرفت که در این مقاله بطور کامل این موارد شرح داده شده است. در انتها نتیجه گرفته شد که آموزش برای توسعه پایدار در مدارس در مرحله آگاه سازی است به طوری که مدیران ضرورت آن را درک کردهاند اما برای اجرای آن چارچوبی مشخصی وجود ندارند.