با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
‏مطالعه تطبیقی سرفصل جدید و قدیم دروس کارشناسی مهندسی معماری از منظر توجه به مفاهیم پایداری

پریا سعادت جو؛ صابر صبوری؛ لیلا رحیمی

دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 75-98

https://doi.org/10.30473/ee.2022.58333.2345

چکیده
  نگارش سرفصل دروس برای آموزش مهندسی معماری، به دلیل نیاز به ارتباط متعادل، تأثیرگذاری و تأثیرپذیری این رشته از رشته‌های مختلف مهندسی، علوم اجتماعی، اقتصادی و ... با پیچیدگی و دشواری توأم است. این مقاله سعی دارد با استفاده از روش تحلیل محتوا به بررسی آشکار و مضمونی مفاهیم پایداری در سرفصل قدیم و جدید دوره کارشناسی مهندسی معماری بپردازد ...  بیشتر

تعیین‌کننده‌های پایداری کشت گلخانه‌ای با تأکید بر عوامل آموزشی در جنوب استان کرمان

امید شریفی؛ علی اسدی؛ خلیل کلانتری؛ سید محمود حسینی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 153-174

https://doi.org/10.30473/ee.2020.6569

چکیده
  در پژوهش حاضر عوامل مؤثر بر پایداری  نظام کشت گلخانه‌ای در جنوب استان کرمان با تأکید بر سازه­های آموزشی  موردبررسی قرار گرفته است. این تحقیق ازلحاظ درجه نظارت و کنترل میدانی و ازلحاظ گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی و ابزار اصلی تحقیق، پرسش‌نامه می­باشد. جامعه موردبررسی شامل گلخانه‌داران فعال جنوب استان کرمان ...  بیشتر

تحلیل آموزش پایدار براساس مدل AHP در آموزش عالی: پژوهشی ترکیبی

مطهره حمزه رباطی؛ بهناز مهاجران؛ میر محمد سیدعباس‌زاده؛ حمید جاودانی؛ مجتبی بذرافشان مقدم

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1397، ، صفحه 19-36

https://doi.org/10.30473/ee.2018.5056

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفه‌های آموزش پایدار انجام شد. روش پژوهش آمیخته اکتشافی است که به شیوه پیاپی در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. در بخش کیفی، با  انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با 11 نفر از متخصصان دانشگاهی که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده بودند، مؤلفه‌های آموزش پایدار شناسایی شدند. برای اعتباربخشی یافته‌های کیفی، ...  بیشتر