آموزش محیط زیست
حسین میبودی؛ بابک امیدوار؛ اشرف السادات عنایتی؛ سحر رشیدی
دوره 1، شماره 4 ، تیر 1392، ، صفحه 11-19
چکیده
در این پژوهش سعی شده به شکل میدانی و با رویکرد توصیفی- تحلیلی و بر مبنای پرسشنامه، میزان ارتباط آگاهیهای محیط زیستی دانشآموزان ابتدایی در مدارس سبز و سنتی را بر اساس تفاوتهای تحصیلات پدر و مادر نمایان سازد. جامعه آماری این پژوهش را دانشآموزان ابتدایی مدارس سبز و سنتی شهر تهران تشکیل میدهند. امتیازدهی به پاسخها در بخش آگاهی ...
بیشتر
در این پژوهش سعی شده به شکل میدانی و با رویکرد توصیفی- تحلیلی و بر مبنای پرسشنامه، میزان ارتباط آگاهیهای محیط زیستی دانشآموزان ابتدایی در مدارس سبز و سنتی را بر اساس تفاوتهای تحصیلات پدر و مادر نمایان سازد. جامعه آماری این پژوهش را دانشآموزان ابتدایی مدارس سبز و سنتی شهر تهران تشکیل میدهند. امتیازدهی به پاسخها در بخش آگاهی برحسب تعداد پاسخهای صحیح به سؤالات است. دادهها بعد از کدگذاری با نرم افزار SPSS و آزمونهای مناسب آماری تجزیه و تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان داد که در مدارس سبز به طور متوسط درصد فراوانی پاسخگویان به سؤالات آگاهیهای محیط زیستی بیشتر از مدارس سنتی بوده است. همچنین با توجه به بررسی همبستگی میان تحصیلات پدر و مادر و میزان آگاهی در مورد مسائل محیط زیستی، مشاهده شد که هیچگونه ارتباط معناداری میان تحصیلات پدر و مادر و میزان آگاهی با مسائل محیط زیستی در مدارس وجود ندارد.