با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
تأثیر آموزش به روش کلاس درس معکوس بر سواد آبی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی

مهدیه رضائی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 73-85

https://doi.org/10.30473/ee.2022.63497.2507

چکیده
  هدف از این پژوهش کاربردی، بررسی تأثیر آموزش به روش کلاس درس معکوس بر سواد آبی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بود. این پژوهش از نظر روش اجرا به‌صورت نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون همراه با گروه کنترل بوده و جامعه آماری شامل دانش آموزان پایه سوم ابتدایی یکی از مدارس دخترانه شهر خمین در سال تحصیلی 1400-1401 بوده است. به‌منظور انتخاب ...  بیشتر

رابطه بین عوامل اجتماعی و روان‌شناختی با رفتار صرفه‌جویی انرژی دانش آموزان

محمدحسن صیف؛ سعید مظلومیان؛ محمدرضا جوانمردی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 103-114

https://doi.org/10.30473/ee.2019.5606

چکیده
  با توجه به کاهش شدید منابع انرژی و مواد مصرفی در جوامع امروزی، علی‌رغم افزایش جمعیت که نتیجه آن نیاز بیشتر افراد جامعه به منابع انرژی و مواد برای تأمین مایحتاج این‌همه انسان می‌باشد، بنابراین جوامع امروزه به دنبال چاره‌اندیشی بوده و راهکاری با عنوان توسعه پایدار را همگی پذیرفته‌اند. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین عوامل اجتماعی ...  بیشتر