با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
تأثیر آموزش فلسفه به کودکان بر باورهای معرفت‌شناختی و یادگیری مفاهیم محیط‌زیست دانش آموزان پایه یازدهم

مرمر خانمحمدی؛ محمد سیفی؛ فائزه ناطقی

دوره 11، شماره 1 ، آبان 1401، ، صفحه 35-58

https://doi.org/10.30473/ee.2022.52334.2193

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش فلسفه برای کودکان بر باورهای معرفت‌شناختی و یادگیری مفاهیم محیط‌زیست دانش آموزان پایه یازدهم بود. روش پژوهش این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی و طرح تحقیق پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه گواه بوده است. جامعه آماری شامل دانش آموزان پایه یازدهم شهر اراک بودند که تعداد 44 نفر از آنها به‌عنوان نمونه در دسترس ...  بیشتر

آموزش محیط زیست
تاثیر گیمیفیکیشن (بازی وار سازی) بر یادگیری و یادداری مفاهیم محیط زیست دانش آموزان

محسن باقری؛ رضا طلیمی

دوره 9، شماره 3 ، خرداد 1400، ، صفحه 23-32

https://doi.org/10.30473/ee.2021.55399.2273

چکیده
  هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر آموزش با استفاده از گیمیفیکیشن بر یادگیری و یادداری مفاهیم محیط‌زیست دانش‌آموزان پایه یازدهم بود. روش پژوهش به‌صورت شبه تجربی و طرح تحقیق پیش آزمون-پس‌آزمون با گروه گواه انتخاب شد. جامعه آماری نیز شامل کلیه دانش‌آموزان پسر پایه یازدهم شهر اراک بودند که در سال تحصیلی 99- 1398 مشغول به تحصیل بودند که تعداد ...  بیشتر

اثربخشی کست‌ها بر یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد محیط‌زیست به شیوه کلاس درس وارونه و مقایسه آن با روش رایج آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور

نازیلا خطیب زنجانی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 21-28

https://doi.org/10.30473/ee.2019.5599

چکیده
  این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی کست‌ها بر یادگیری دانشجویان محیط‌زیست به شیوه کلاس درس وارونه و مقایسه آن با روش رایج آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور انجام شده است. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون دوگروهی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان ارشد مجازی محیط‌زیست (170 نفر) در سال 1397 بود که 60 نفر از آنها به‌صورت نمونه‌گیری ...  بیشتر

تحلیل آموزش پایدار براساس مدل AHP در آموزش عالی: پژوهشی ترکیبی

مطهره حمزه رباطی؛ بهناز مهاجران؛ میر محمد سیدعباس‌زاده؛ حمید جاودانی؛ مجتبی بذرافشان مقدم

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1397، ، صفحه 19-36

https://doi.org/10.30473/ee.2018.5056

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی مؤلفه‌های آموزش پایدار انجام شد. روش پژوهش آمیخته اکتشافی است که به شیوه پیاپی در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. در بخش کیفی، با  انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته با 11 نفر از متخصصان دانشگاهی که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شده بودند، مؤلفه‌های آموزش پایدار شناسایی شدند. برای اعتباربخشی یافته‌های کیفی، ...  بیشتر