با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
طراحی و اعتباریابی مدل آموزش پایداری در صلاحیت‌های دروس ریاضی دوره ابتدایی

سیده زهرا شمسی پاپکیاده؛ محمدرضا سرمدی؛ الهه امینی فر

دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 19-31

https://doi.org/10.30473/ee.2022.62013.2449

چکیده
  مسئله اصلی در این پژوهش، طراحی و اعتباریابی مدل آموزش پایداری در صلاحیت‌های دروس ریاضی دوره ابتدایی می‌باشد، آموزشی که با ظرفیت‌سازی و ایجاد برنامه‌ای جامع به‌منظور تعادل بخشی ابعاد پایداری در دروس ریاضی به‌عنوان یک زمینه تربیتی به‌منظور پرورش و نظم فکری و بالا بردن قدرت اندیشه و استدلال منطقی همراه با رشد قوه خلاقیت ذهنی برای ...  بیشتر

مطالعه نقش آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در کاهش چالش های زیست محیطی (با تأکید بر محیط زیست شهری)

محمدرضا سرمدی؛ مرجان معصومی فرد

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1394، ، صفحه 38-50

چکیده
  گسترش جوامع انسانی و توسعه شهرنشینی موجب پیدایش پدیده­هایی چون تخریب و آلودگی محیط زیست شده است. این امر تنها به یک کشور و یا یک قلمرو خاص مربوط نیست، بلکه مشکل کل جهان است و در برگیرنده مسائل مختلفی نیز هست، از این رو متخصصان حوزه­های مختلف به ارائه راه حل­های متفاوتی پرداخته­اند. بر این اساس، هدف از نگارش مقاله حاضر مطالعه ...  بیشتر