با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
نقش ارزش ادراک‌ شده سبز بر نگرش به محصولات ‌سبز و قصد خرید مصرف‌کننده

زینب طولابی؛ مرجان آروانه؛ پری شجاعیان

دوره 9، شماره 3 ، خرداد 1400، ، صفحه 81-98

https://doi.org/10.30473/ee.2021.50706.2154

چکیده
  افزایش نگرانی و توجه روز‌ افزون به سلامت عمومی و مسایل محیط‌زیست منجر به پیدایش و اهمیت مفهوم محصولات ‌سبز شده است. با توجه به اهمیت مسایل زیست محیطی در بین مصرف‌کنندگان، بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد ‌خرید آنها به محصولات‌ سبز ضروری است. قصد مصرف‌کنندگان به خرید ‌سبز به نگرش نسبت به محصولات ‌سبز برای رفع نیازهای محیط‌زیستی ...  بیشتر

Assessing the role of self efficacy and social tendencies in green purchase intention and behaviour

مجید احمدی؛ الهام فریدچهر؛ محمد احمدی

دوره 7، شماره 4 ، شهریور 1398، ، صفحه 145-162

https://doi.org/10.30473/ee.2019.6072

چکیده
  The present study was carried out aimed to investigate the role of self efficacy and social tendencies in green purchase intention and behavior. This study is considered as an applied research in terms of purpose and descriptive-survey research in terms of data collection method. In this study, the statistical population includes all consumers of organic products supplied at Ofogh Koorosh chain stores (OKCS), including Talavang eggs and organic disposable tableware. Therefore, 384 questionnaires were collected. These questionnaires were distributed by stratified probability sampling ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر مصرف سبز بر اساس نظریه رفتار برنامه‌ریزی‌شده ( مورد مطالعه: شهروندان شهر قزوین)

حسن فراتی؛ امید خلج؛ مهدی نور موسوی

دوره 7، شماره 3 ، خرداد 1398، ، صفحه 59-70

https://doi.org/10.30473/ee.2019.5808

چکیده
    هدف این پژوهش، بررسی رفتار مصرف سبز بر اساس نظریه رفتار برنامه‌ریزی‌شده می‌باشد. پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش مدیران، مربیان و والدین کودکان مهدکودک‌های شهر قزوین می‌باشد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، نمونه آماری 384 نفر بوده است. ابراز پژوهش پرسشنامه ...  بیشتر