با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
انگاره‌ای بر برنامه‌ریزی باغ- کتاب و دعوت‌کنندگی فضای عمومی شهر با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی (مطالعه موردی: سبزه‌میدان شهر زنجان)

محمد تقی حیدری؛ داریوش جهانی؛ پرستو قاسمی؛ یعقوب حقی؛ پروین رحمتی

دوره 12، شماره 1 ، آذر 1402، ، صفحه 97-117

https://doi.org/10.30473/ee.2023.62840.2474

چکیده
  افزایش شمار جمعیت انسانی و نیاز به توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی انسانی از یکسو و لزوم ایجاد فضاهایی عمومی با هویت برای این جمعیت از دیگر سو باعث توجه به مبحث هویت فرهنگی در قالب فضاهای عمومی، طی دهه‌های اخیر شده است. دراین‌بین پاتوق‌های فرهنگی (باغ –کتاب) به‌عنوان نهادی عمومی و فضایی حیاتی در فرآیند توسعه فرهنگی و اجتماعی در ...  بیشتر

آموزش محیط زیست
Function Feasibility Analysis of Theme Parks for the Realization of a Learning City (Case Study: Mellat Park of Zanjan)

Mohammad Taghi Heydari؛ Anita Majidi Heravi؛ Mohammad Rasoli؛ Parvin Rahami

دوره 9، شماره 4 ، شهریور 1400، ، صفحه 99-112

https://doi.org/10.30473/ee.2021.57414.2313

چکیده
  Education is not limited to chalk and talk in the 21st century, but learning science is possible through different formats and methods. Meanwhile, visual representations of a city could be considered by a system of signs and based on the opposition between emotional motivation and the visible structure of the material world and through a complex system of signs, as well as social, economic, and cultural characteristics of the communities. Hence, these visual representations of the cities play an important role in the metamorphosis of urban spaces; besides reproduction or elimination and decline ...  بیشتر