با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
چالش‌های آموزش محیط‌زیست به دانش‌آموزان مقطع ششم ابتدایی از منظر حقوق بین‌الملل بشر و قوانین ایران

سهیلا کوشا؛ حسین آل کجباف؛ پانیذ طاهری

دوره 10، شماره 1 ، آذر 1400، ، صفحه 143-159

https://doi.org/10.30473/ee.2021.54659.2254

چکیده
  حق بر آموزش و حفاظت از محیط‌زیست، از مصادیق نسل سوم حقوق بشر است که در بهره­مندی از توسعه پایدار مؤثر می­باشد و آلودگی محیط‌زیست، حیات همه موجودات زنده را به خطر می‌اندازد. هدف پژوهش، بررسی راهکارهای تحقق این حق با آموزش حفاظت از محیط‌زیست به دانش‌­آموزان مقطع ششم ابتدایی است. این پژوهش، با بهره‌مندی از روش تحقیق توصیفی-تحلیلی-میدانی ...  بیشتر

Role of Environmental Education in the Climate Resilience of People Exposed to Environmental Asylum from the Point of View of International Law

حسین آل کجباف؛ مسعود خدیمی؛ عسکر جلالیان؛ محمدیار ارشدی

دوره 7، شماره 4 ، شهریور 1398، ، صفحه 45-68

https://doi.org/10.30473/ee.2019.6058

چکیده
  Climate resilience is referred to the social ability in the event of impulses and environmental degradation in pursuit of activities towards goals. Sustainability is established through adaptability and evolution. This will make communities less likely to witness large-scale emigration and the emergence of environmental asylum phenomena as a response to environmental hazards. The climate resilience thinking, in the context of modern urban ecology, enables the integration of human and ecological factors and understanding of the interactions between them, develops sustainability strategies with respect ...  بیشتر