با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
شناسایی و اعتباریابی مفاهیم اخلاق محیط‌زیستی از منظر قرآن؛ موردمطالعه روستاییان شهرستان نقده

حمزه حاجی؛ لطیف حاجی

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1402، ، صفحه 49-68

https://doi.org/10.30473/ee.2024.63035.2482

چکیده
  علیرغم علاقه روزافزون به بررسی نقش باورهای دینی نسبت به حفاظت از محیط‏زیست، هنوز تحقیقات کافی در رابطه با تحلیل پیام‏های الهی انجام نشده است. لذا پژوهش حاضر سعی دارد این شکاف را با شناسایی و اعتباریابی مفاهیم اخلاق محیط‌زیستی از منظر قرآن پر کند. در این تحقیق از رویکرد ترکیبی (طرح متوالی اکتشافی) استفاده شد. در بخش کیفی به‌منظور ...  بیشتر

آموزش محیط زیست
طراحی و اعتباریابی مدل آموزش پایداری در صلاحیت‌های دروس ریاضی دوره ابتدایی

سیده زهرا شمسی پاپکیاده؛ محمدرضا سرمدی؛ الهه امینی فر

دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 19-31

https://doi.org/10.30473/ee.2022.62013.2449

چکیده
  مسئله اصلی در این پژوهش، طراحی و اعتباریابی مدل آموزش پایداری در صلاحیت‌های دروس ریاضی دوره ابتدایی می‌باشد، آموزشی که با ظرفیت‌سازی و ایجاد برنامه‌ای جامع به‌منظور تعادل بخشی ابعاد پایداری در دروس ریاضی به‌عنوان یک زمینه تربیتی به‌منظور پرورش و نظم فکری و بالا بردن قدرت اندیشه و استدلال منطقی همراه با رشد قوه خلاقیت ذهنی برای ...  بیشتر

Design and Validation of Environmental Curriculum Framework Based on Upstream documents in Middle school

Nahid Sarlak؛ Faeze Nateghi؛ Mahnaz Jalalvani

دوره 8، شماره 4 ، شهریور 1399، ، صفحه 55-72

https://doi.org/10.30473/ee.2020.6920

چکیده
  The purpose of this study was to design and validate the environmental curriculum framework based on the upstream documents in the middle school, which was carried out using a qualitative-quantitative method with exploratory design in two sections. The research population in the first section of the research was upstream documents. The sampling method from this population was criterion-based. The data collection tool comprised a checklist and taking notes whose validity was assessed and approved by experts, masters, and professors. The output of this section was the environmental curriculum framework ...  بیشتر

طراحی و اعتبارسنجی برنامه درسی تلفیقی آموزش محیط‌زیست برای کودکان پیش از دبستان

مریم محمدی استادکلایه؛ بهمن زندی؛ جواد حاتمی؛ سید محمد شبیری

دوره 7، شماره 1 ، مهر 1397، ، صفحه 115-126

https://doi.org/10.30473/ee.2018.5063

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق، طراحی برنامه درسی تلفیقی آموزش محیط‌زیست برای کودکان پیش از دبستان و اعتبارسنجی آن از دیدگاه متخصصان و مربیان است. برنامه درسی آموزش محیط‌زیست دوره پیش‌‏دبستان در این پژوهش، شامل اهداف برنامه درسی، محتوای برنامه درسی، روش­های تدریس برنامه درسی و شیوه­ های ارزشیابی برنامه درسی می‌باشد و اندیشه تلفیق ...  بیشتر