با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
نقش ارزش ادراک‌ شده سبز بر نگرش به محصولات ‌سبز و قصد خرید مصرف‌کننده

زینب طولابی؛ مرجان آروانه؛ پری شجاعیان

دوره 9، شماره 3 ، خرداد 1400، ، صفحه 81-98

https://doi.org/10.30473/ee.2021.50706.2154

چکیده
  افزایش نگرانی و توجه روز‌ افزون به سلامت عمومی و مسایل محیط‌زیست منجر به پیدایش و اهمیت مفهوم محصولات ‌سبز شده است. با توجه به اهمیت مسایل زیست محیطی در بین مصرف‌کنندگان، بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد ‌خرید آنها به محصولات‌ سبز ضروری است. قصد مصرف‌کنندگان به خرید ‌سبز به نگرش نسبت به محصولات ‌سبز برای رفع نیازهای محیط‌زیستی ...  بیشتر

Utilization of Digital Technology in Designing and Producing Zero Waste Clothes with Sustainability Approach

Farideh Talebpour؛ Elnaz Goshtasb؛ Yasaman Farhangpour

دوره 8، شماره 4 ، شهریور 1399، ، صفحه 121-132

https://doi.org/10.30473/ee.2020.6924

چکیده
  Consumerism is a new phenomenon created in the 21st century that can play a substantial role in the destruction of national resources of any country. Nowadays, concerning the ever-increasing improvement of fashion in the world, consumerism in the field of textiles and clothing is raised more than ever. Considering the wasteful consumption of products may bring about remarkable damages to the environment, presently certain methods such as no waste clothes production with a sustainability approach are under attention and survey. Researches accomplished in this regard resulted in the initiation of ...  بیشتر