با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
Design and Validation of Environmental Curriculum Framework Based on Upstream documents in Middle school

Nahid Sarlak؛ Faeze Nateghi؛ Mahnaz Jalalvani

دوره 8، شماره 4 ، شهریور 1399، ، صفحه 55-72

https://doi.org/10.30473/ee.2020.6920

چکیده
  The purpose of this study was to design and validate the environmental curriculum framework based on the upstream documents in the middle school, which was carried out using a qualitative-quantitative method with exploratory design in two sections. The research population in the first section of the research was upstream documents. The sampling method from this population was criterion-based. The data collection tool comprised a checklist and taking notes whose validity was assessed and approved by experts, masters, and professors. The output of this section was the environmental curriculum framework ...  بیشتر

طراحی چارچوبی برای شناسایی و دسته‌بندی مؤلفه‌های آموزش عالی پایدار در ایران

سیدابراهیم راد؛ علیرضا فقیهی؛ فائزه ناطقی؛ مهدی معینی کیا

دوره 6، شماره 1 ، آذر 1396، ، صفحه 29-40

چکیده
  کشور عزیزمان ایران در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست توسعه پایدار با بحران­ ها و چالش­ های اساسی و عدیده ­ای در حال و آینده مواجه هست. لذا تلفیق شاخصه­های پایداری در برنامه ­های راهبردی دانشگاه‌­ها، در پاسخگویی اجتماعی به نیازهای جامعه و دستیابی کشور به توسعه پایدار  ضروری به نظر می­‌رسد. هدف از پژوهش حاضر، ...  بیشتر