با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
تجارب زیسته دانش‌آموزان دوره تحصیلی ابتدایی از پدیده مصرف آب

ندا رجاییان؛ نرگس کشتی آرای؛ محمدعلی نادی

دوره 6، شماره 3 ، خرداد 1397، ، صفحه 47-60

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی تجارب زیسته دانش ­آموزان ابتدایی در رابطه با مصرف آب بود. این پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از راهبرد پدیدار نگاری انجام شد. محیط پژوهش، دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی مدارس دولتی ناحیه 3 شهر اصفهان بود که از میان آن­ها 22 نفر به عنوان اطلاع‌رسان از راه نمونه‌گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری ...  بیشتر

طراحی برنامه درسی آموزش محیط‌زیست برای دوره تحصیلی ابتدایی ایران

بهنام کریمی؛ مریم کیان؛ مجید علی عسگری

دوره 5، شماره 4 ، شهریور 1396، ، صفحه 9-23

چکیده
  هدف پژوهش حاضر طراحی برنامه درسی آموزش محیط‌زیست برای دوره تحصیلی ابتدایی ایران بود. روش غالب پژوهش، کیفی بود اما در بخش دوم پژوهش، به منظور اعتباریابی از روش کمی نیز استفاده شد. ابتدا مبانی نظری، پیشینه های پژوهشی، تجارب کشورهای پیشگام و همچنین اسناد بالادستی در ایران مطالعه شد و برنامه درسی آموزش محیط زیست به صورت پیش نویس اولیه ...  بیشتر