با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
تأثیر آموزش به روش کلاس درس معکوس بر سواد آبی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی

مهدیه رضائی

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 73-85

https://doi.org/10.30473/ee.2022.63497.2507

چکیده
  هدف از این پژوهش کاربردی، بررسی تأثیر آموزش به روش کلاس درس معکوس بر سواد آبی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی بود. این پژوهش از نظر روش اجرا به‌صورت نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون همراه با گروه کنترل بوده و جامعه آماری شامل دانش آموزان پایه سوم ابتدایی یکی از مدارس دخترانه شهر خمین در سال تحصیلی 1400-1401 بوده است. به‌منظور انتخاب ...  بیشتر

آموزش محیط زیست
Providing a model to promote citizens' water literacy for sustainable development

Parastoo Iranpour؛ Faezeh Taghipour؛ Seyed Behnam Sarvarinejad

دوره 9، شماره 4 ، شهریور 1400، ، صفحه 36-21

https://doi.org/10.30473/ee.2021.56559.2294

چکیده
   The aim of this study is to provide a model for promoting citizens' water literacy for sustainable media-based development. According to the purpose of this research, it is an applied and exploratory type that has been obtained by the method of Strauss and Corbin's systematic method of data foundation theory. Due to the qualitative approach of the research, in-depth and semi-structured interviews were conducted with 34 experts in the fields of environment, water, social sciences, and communications using theoretical sampling. Then the data were analyzed and 1120 primary codes of open coding, ...  بیشتر