انتقال دستاوردها و یافته های دانش بشری به شکل «نوشته ها» از فردی به افرادی و از مکانی به دیگر نقاط جهان، در طول دوران تاریخ علوم، دارای اهمیت بوده و یکی از دقیق ترین و مؤثرترین روشهای پیشرفت جامعه ها است. در این رابطه، مجله آموزش محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه پیام نور برای پیگیری هدف های زیر انتشار می یابد:
در راستای دستیابی به اهداف ذکر شده، محورهای جذب مقالات فصلنامه عبارتند از:
آموزش محیط زیست و یادگیری مادام العمر
مباحث روانشناسی و جامعه شناسی در آموزش محیط زیست
آموزش محیط زیست و مدرسه های پایدار
آموزش محیط زیست و برنامه ریزی درسی
آموزش محیط زیست و رسانههای ارتباط جمعی
آموزش محیط زیست، شبکه های یادگیری اجتماعی و ابزارهای همراه آموزشی
آموزش محیط زیست و مدیریت پسماند و پساب
آموزش محیط زیست و مدیریت بحران
آموزش محیط زیست و مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست
آموزش محیط زیست و سیستم های مدیریت یکپارچه
آموزش محیط زیست و آمایش سرزمین
آموزش محیط زیست، سازمان های مردم نهاد و مشارکت جوامع محلی
آموزش محیط زیست و انرژی های پاک و تجدید پذیر
آموزش محیط زیست و تغییرات اقلیم
آموزش محیط زیست و مدیریت گردشگری
آموزش محیط زیست و اخلاق شهروندی
آموزش محیط زیست در اقتصاد مقاومتی
آموزش محیط زیست در آینده پژوهشی
مطالعه ها و پژوهش های نوین در حوزه آموزش محیط زیست
در این راستا از کلیه پژوهشگران، متفکران و مبتکرین درون مرزی و برون مرزی دعوت می شود که برای تحقق و به ثمر رسیدن هدف هـای یاد شده، مقاله های پژوهشی خود را به نشریه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، دانشگاه پیام نور ارسال دارند.