با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
Environmental Requirements of Intergenerational Justice for Sustainable Development

Bahram Sarmast؛ Ahad Rezayan Ghayehbashi؛ Amin Moeinian؛ Afsaneh Abbasi

دوره 9، شماره 4 ، شهریور 1400، ، صفحه 73-84

https://doi.org/10.30473/ee.2021.56039.2284

چکیده
  Despite nearly two decades from Agenda 21 adoption, emphasizing the design and implementation of sustainable development indicators, there is no consensus on Sustainability indicators for designing and evaluating it to be acceptable to all elites and experts around the world. Recently, the issue of Intergenerational justice in sustainable development has been of great importance. This paper addresses the identification of environmental indicators related to intergenerational justice for sustainable development. The method of this research is qualitative and with respect to the target, it is an ...  بیشتر

طراحی مدل مدارس پایدار در راستای توسعه شهرهای پایدار مبتنی بر فرایند تحلیل شبکه‌ای (ANP)

هدی طایی؛ سیدمحمد شبیری؛ جواد حاتمی؛ مریم لاریجانی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 121-136

https://doi.org/10.30473/ee.2020.6567

چکیده
  با توجه به اینکه حساسیت جوامع درباره چالش‌های پایداری و گسترش آن در حال افزایش است، توسعه شهرهای پایدار به‌عنوان چالش دیگری توسعه یافته است در این میان همواره آموزش به‌عنوان یکی از ابزارهای توسعه پایداری مطرح می‌گردد. در برنامه‌ریزی و اجرای آموزش برای پیشرفت پایدار، مدارس نقش گسترده‌ای ایفا می‌نمایند. هدف از این تحقیق ایجاد ...  بیشتر

عوامل تأثیرگذار بر ادراک کشاورزان شهرستان کرمانشاه از مدیریت خاک زراعی

زهرا اطهری؛ حسن صدیقی

دوره 4، شماره 3 ، خرداد 1395، ، صفحه 21-32

چکیده
  رشد جمعیت جهان و رشد اقتصادی از یک‌ طرف و منابع طبیعی محدود به­ ویژه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه از طرف دیگر، باعث توجه جدی به مسأله پایداری محیط زیست شده است. در این راستا، تخریب و بهره­­ برداری بیش از حدِ منابع طبیعی از مهم‌­ترین محدویت­‌های توسعه پایدار در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است. هدف کلی این تحقیق توصیفی ...  بیشتر