با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
مقایسه اثربخشی الگوهای توضیحی و پنج مرحله‌ای بایبی بر فرایند یادگیری- یادداری آموزش محیط‌زیست

مهناز جدیدی؛ منصوره جدیدی؛ محمد جواد امیری

دوره 10، شماره 3 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 43-53

https://doi.org/10.30473/ee.2022.52228.2188

چکیده
  در دنیای امروز مفهوم آموزش تغییر بسیاری یافته و ضرورت تحول در فرایند فعالیت­‌های آموزشی احساس می­گردد. بروز فزاینده مسائل زیست‌محیطی و درک جای خالی آموزش محیط­زیست در جامعه باعث شده تا آموزش اثربخش آن در فضاهای آموزشی مورد توجه قرار گیرد. این پژوهش، در پی یافتن الگویی کارآمدتر برای دستیابی دانش­‌آموزان به یادگیری و یادداری ...  بیشتر

آموزش محیط زیست
بررسی تأثیر آموزش‌های محیط‌زیستی بر سطح دانش محیط‌زیستی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در زمینه تالاب‌ها (مطالعه موردی: تالاب شور، شیرین و میناب)

مهناز جدیدی؛ احمد نوحه گر

دوره 10، شماره 1 ، آذر 1400، ، صفحه 131-142

https://doi.org/10.30473/ee.2021.49191.2113

چکیده
  افزایش جمعیت موجب استفاده ناپایدار بشر از اکوسیستم­‌ها از جمله تالاب­‌ها گردیده و مشکلات زیست­‌محیطی متعددی را به وجود آورده است. تالاب بین‌­المللی شور، شیرین و میناب در استان هرمزگان واقع‌شده که معیشت جوامع محلی به‌طور مستقیم بدان وابسته است. این تالاب ساحلی در سال­‌های اخیر دچار آسیب­‌هایی شده که با توجه به اهمیت ...  بیشتر