با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
‏بررسی ضرورت توجه به آموزش‌های محیط‌زیستی مبتنی بر مطالعات آینده‌پژوهی در دوره ابتدایی

فرزانه عسکری؛ فاطمه پرسته قمبوانی؛ فهیمه السادات حقیقی

دوره 10، شماره 1 ، آذر 1400، ، صفحه 111-129

https://doi.org/10.30473/ee.2021.54902.2261

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی ضرورت توجه به آموزش‌های محیط‌زیستی مبتنی بر مطالعات آینده‌پژوهی در دوره ابتدایی صورت گرفته است. این پژوهش در زمره‌ی تحقیقات کاربردی و از نوع توصیفی می‌باشد و در دو بخش تحلیل محتوا و تکنیک دلفی انجام شده است. در بخش تحلیل محتوا، جامعه و نمونه‌ی آماری، کلیه‌ی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی در سال ۹۹-۹۸ بود که ...  بیشتر

آموزش محیط زیست
Environmental Requirements of Intergenerational Justice for Sustainable Development

Bahram Sarmast؛ Ahad Rezayan Ghayehbashi؛ Amin Moeinian؛ Afsaneh Abbasi

دوره 9، شماره 4 ، شهریور 1400، ، صفحه 73-84

https://doi.org/10.30473/ee.2021.56039.2284

چکیده
  Despite nearly two decades from Agenda 21 adoption, emphasizing the design and implementation of sustainable development indicators, there is no consensus on Sustainability indicators for designing and evaluating it to be acceptable to all elites and experts around the world. Recently, the issue of Intergenerational justice in sustainable development has been of great importance. This paper addresses the identification of environmental indicators related to intergenerational justice for sustainable development. The method of this research is qualitative and with respect to the target, it is an ...  بیشتر