با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی ایران
آموزش محیط زیست
Green Curriculum Education Plan in the Iranian Education System: A Qualitative Research

افسانه احمدی مقدم؛ Mahboubeh Soleimanpour omran؛ Behrang Esmaili Shad

دوره 9، شماره 4 ، شهریور 1400، ، صفحه 61-72

https://doi.org/10.30473/ee.2021.54983.2263

چکیده
  In this study, an attempt was made to explain and identify the green curriculum training plan in Iranian education, through qualitative research design and in particular qualitative case study. In this regard, faculty members in the fields of curriculum planning, social sciences, and environment from selected universities - as our study experts - were selected by using a purposeful approach. Leading experts were selected by using the theoretical saturation criterion. The interview was carried out with all the10 members of the study sample. Then, the obtained data were analyzed for the content analysis ...  بیشتر

برنامه درسی سبز در نظام آموزش عالی ایران: بحران آب، تغییرات اقلیم، منابع تأمین دانش

شهناز کرمی؛ کوروش فتحی واجارگاه؛ علی‌اکبر خسروی بابادی؛ منوچهر فرج زاده اصل

دوره 9، شماره 1 ، آذر 1399، ، صفحه 81-94

https://doi.org/10.30473/ee.2020.7228

چکیده
  کم شدن منابع آبی کشور به‌عنوان یکی از معضلاتی است  که یک بخش مهم آن از تغییرات اقلیم نشات گرفته  و دامن‌گیر کشور شده است. آگاه‌سازی دانشجویان از این مسئله  یکی از وظایف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی است که به‌واسطه برنامه درسی سبز میسر می‌شود. از سویی دیگر تئوری جنوب یکی از نظریاتی است که خاستگاه اجتماعی داشته و در دهه اخیر در ...  بیشتر